Warning: include_once(analyticstracking.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /inc2/szkielet.inc.php on line 27

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'analyticstracking.php' for inclusion (include_path='.:/:/usr/local/php53/lib/pear') in /inc2/szkielet.inc.php on line 27

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Menu
Główna treœść strony

Zarządzenie Nr 70/2008 Wójta Gminy Dąbrówka z dnia 25 stycznia 2008r.

w spawie wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Dąbrówka.
Na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008) oraz w związku z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:


§ 1

Zarządzenie ustala wymagania jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Górzno.


§ 2

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami powinien spełniać następujące wymagania:

1) posiadać specjalistyczne oraz atestowane urządzenia i środki służące do wyłapywania bezdomnych zwierząt, nie stwarzające zagrożenia dla życia oraz zdrowia tych zwierząt;
2) posiadać środki transportowe spełniające wymagania w zakresie odpowiedniego transportu bezdomnych zwierząt, a w szczególności:

a) środki transportu powinny spełniać warunki utrzymania odpowiedniej wentylacji, temperatury (w miarę potrzeby posiadać ogrzewanie), przestrzeni oraz naturalnej pozycji zwierząt oraz nie powinny powodować uszkodzenia ich ciała,

b) posiadać zadaszenie i ściany izolowane w celu zabezpieczenia zwierząt przed wpływami atmosferycznymi,

c) posiadać podłogi o odpowiedniej nawierzchni, zapewniającej przyczepność kończyn oraz umożliwiającej utrzymanie higieny;

3) posiadać obiekty do czasowego przetrzymywania wyłapanych bezdomnych zwierząt chroniące je przed upałami, opadami atmosferycznymi, zimnem oraz z dostępem do światła dziennego;
4) zapewnić wyłapanym bezdomnym zwierzętom opiekę weterynaryjną, odpowiednią karmę i stały dostęp do wody;
5) posiadać niezbędne doświadczenie w zakresie technicznego oraz technologicznego sposobu ochrony przed bezdomnymi zwierzętami;
6) posiadać odpowiedni potencjał finansowy oraz odpowiednio wyszkoloną kadrę, w liczbie gwarantującej stałe świadczenie usług.

2. Spełnianie wymagań określonych w ust. 1 powinno zostać potwierdzone odpowiednimi dokumentami, którymi są miedzy innymi:

1) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,

2) tytuł prawny do dysponowania nieruchomością, na której zlokalizowane są obiekty do czasowego przetrzymywania wyłapanych bezdomnych zwierząt przed przewiezieniem ich do schroniska oraz baza transportowa;

3) dokumenty potwierdzające posiadanie środków, o których mowa w ust. 1,

4) dokument potwierdzający stałą współpracę z lekarzem weterynarii.


§ 3

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt powinien spełniać następujące wymagania:

1) schronisko dla bezdomnych zwierząt może być zlokalizowane tylko na terenie przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na prowadzenie tego rodzaju działalności i w miejscu zapewniającym ochronę zdrowia ludzi, zwierząt i środowiska;

2) schronisko dla bezdomnych zwierząt powinno być zatwierdzone, oddane do użytku, zarejestrowane i nadzorowane przez właściwe organy sanitarne i ochrony środowiska;

3) schronisko dla bezdomnych zwierząt powinno być prowadzone w miejscu ogrodzonym i zabezpieczonym przed dostępem osób postronnych;

4) posiadać środki techniczne zapewniające prowadzenie i przechowywanie rejestru i dokumentacji zawierających informacje o gatunkach i pochodzeniu zwierząt przetrzymywanych w schronisku;

5) schronisko dla bezdomnych zwierząt powinno być prowadzone pod nadzorem powiatowego lekarza weterynarii;

6) posiadać środki transportowe do przewożenia zwierząt zgodnie z wymaganiami określonymi w § 2;

7) posiadać środki i urządzenia zapewniające podawanie bezdomnym zwierzętom odpowiednią karmę i stały dostęp do wody;

8) posiadać zadaszony obiekt, z odpowiednio wydzielonymi boksami, przeznaczony do przebywania bezdomnych zwierząt;

9) posiadać odpowiedni potencjał finansowy oraz przeszkoloną kadrę pracowniczą w liczbie gwarantującej stałe świadczenie usług;

10) posiadać warunki do zapewnienia osobom zatrudnionym środki ochrony indywidualnej oraz odzież roboczą.

2. Spełnianie wymagań określonych w ust. 1 powinno zostać potwierdzone odpowiednimi dokumentami, którymi są miedzy innymi:

1) tytuł prawny do terenu, na którym prowadzona ma być działalność, o której mowa w ust. 1;

2) pozwolenie na użytkowanie budynku lub inny stosowny dokument wymagany przepisami ustawy Prawo budowlane;

3) dokumenty potwierdzające posiadanie środków, o których mowa w ust. 1;

4) dokument potwierdzający stałą współpracę z lekarzem weterynarii.


§ 4

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części powinien spełniać następujące wymagania:

1) grzebowisko i spalarnia zwłok zwierzęcych i ich części może być zlokalizowane tylko na terenie przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na prowadzenie tego rodzaju działalności i w miejscu zapewniającym ochronę zdrowia ludzi, zwierząt i środowiska;

2) grzebowisko i spalarnia zwłok zwierzęcych i ich części powinno być zatwierdzone, oddane do użytku, zarejestrowane i nadzorowane przez właściwe organy sanitarne i ochrony środowiska;

3) grzebowisko i spalarnia zwłok zwierzęcych i ich części powinna być prowadzona w miejscu ogrodzonym i zabezpieczonym przed dostępem osób postronnych;

4) posiadać środki techniczne zapewniające prowadzenie i przechowywanie rejestru i dokumentacji zawierających informacje o gatunkach i pochodzeniu padłych zwierząt oraz ich części;

5) posiadać środki niezbędne do grzebania i spalania zwłok zwierzęcych i ich części;

6) posiadać środki niezbędne do dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed zagrzebaniem;

7) posiadać środki transportowe do przewożenia padłych zwierząt i ich części dopuszczone przez powiatowego lekarza weterynarii, obudowane i szczelne, zabezpieczone przed wyciekami;

8) posiadać odpowiedni potencjał finansowy oraz przeszkoloną kadrę pracowniczą w liczbie gwarantującej stałe świadczenie usług;

9) posiadać warunki do zapewnienia osobom zatrudnionym środki ochrony indywidualnej i odzież roboczą oraz środki do jej odkażania.

2. Spełnianie wymagań określonych w ust. 1 powinno zostać potwierdzone odpowiednimi dokumentami, którymi są miedzy innymi:

1) tytuł prawny do terenu, na którym prowadzona ma być działalność, o której mowa w ust. 1,

2) pozwolenie na użytkowanie budynku lub inny stosowny dokument wymagany przepisami ustawy Prawo budowlane;

3) dokumenty potwierdzające posiadanie środków, o których mowa w ust. 1.


§ 5

Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy w Górznie oraz zamieszczenie na stronie internetowej urzędu: www.gorzno.ugm.pl.


§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Wytworzył:brak danych, data: brak danych r., godz. brak danych
Wprowadził:Tomasz Kostrzewa, data: 28.10.2008 r., godz. 14.13
Ostatnia aktualizacja:Adam Klusek, data: 17.09.2019 r., godz. 12.00
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
17.09.2019 r., godz. 12.00Adam KlusekZmiana przynależności strony
28.10.2008 r., godz. 14.13Tomasz KostrzewaDodanie strony do BIP.

Strona oglądana: 1617 razy.