Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (D. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy w Dąbrówce uchwala, co następuje ;
§ 1
1. Zmniejsza się plan dochodów budżetu gminy o kwotę 26.442,00zł, który po zmianach wynosi 17.934.683,68zł
z tego :
a) dochody bieżące 17.389.946,68zł,
b) dochody majątkowe 544.737,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
1. Zwiększa się plan wydatków budżetu gminy o kwotę 65.821,00zł, który po zmianach wynosi 21.535.149,68zł
z tego :
a) wydatki bieżące 17.111.506,68zł,
b) wydatki majątkowe 4.423.643,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a do niniejszej uchwały.
2. Dokonuje się przeniesienia wydatków, zgodnie z załącznikiem nr 2b do niniejszej uchwały.
3. Zmienia się limity na wieloletnie programy inwestycyjne na lata 2010 - 2012 zgodnie z załącznikiem nr 2c do niniejszej uchwały.
4. Zmienia się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z załącznikiem nr 2d do niniejszej uchwały.
§ 3
1. Ustala się deficyt w wysokości 3600.466,00zł sfinansowany przychodami pochodzącymi z:
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 2000.000zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 1088.466zł,
c) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 512.000zł
2. Ustala się przychody budżetu w kwocie 5853.545,00zł, z następujących tytułów;
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 2.000.000zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 3.341.545zł,
c) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 512.000zł
3. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 2253.079,00zł, z następujących tytułów;
a) spłaty otrzymanych kredytów w kwocie 662.500zł,
b) spłaty otrzymanych pożyczek w kwocie 1590.579,00zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 4
Załącznik Nr 5 do uchwały Nr XXXIX/228/2010 z dnia 18.03.2010r „Plan zadań zleconych z zakresu administracji rządowej – plan wydatków” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 5
Zmienia się plan dotacji udzielonych z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 6
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 7
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje w roku budżetowym 2010.
2. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
UZASADNIENIE
DO UCHWAŁY NR XL/233/2010
RADY GMINY DĄBRÓWKA
z dnia 16 kwietnia 2010 roku
W uchwale budżetowej dokonuje się następujące zmiany:
ZWIĘKSZA się dochody budżetu gminy na 2010 rok o następujące pozycje:
- 3.000,00zł dotacja z budżetu Wojewody Mazowieckiego (decyzja nr 24),
- 12.321,00zł dotacja z budżetu Wojewody Mazowieckiego (decyzja nr 31),
- 13.500,00zł dochody pozyskane przez ZGK tytułem zwrotu z Urzędu Skarbowego podatku od towarów i usług VAT z 2009 roku.
ZMNIEJSZA się dochody budżetu gminy na 2010 rok o następujące pozycje:
- 55.263,00zł tytułem zmniejszenia kosztów kwalifikowanych projektu realizowanego w w ramach PROW pn. „Zagospodarowanie centrum miejscowości Guzowatka i Zaścienie” (zgodnie z podpisanym aneksem do umowy o przyznanie pomocy finansowej w dniu 25.03.2010r.).
ZWIĘKSZA się wydatki budżetu gminy na 2010 rok o następujące pozycje:
- 3.000,00zł na wypłatę dodatku dla pracownika socjalnego realizującego pracę socjalną w środowisku w 2010 roku,
- 12.321,00zł z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym,
- 37.000,00zł na realizację projektu „Rozwój dostępu do Internetu w Gminie Dąbrówka dla mieszkańców zagrożonych wykluczeniem cyfrowym” w ramach działania 8.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka – środki na przygotowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku aplikacyjnego o dofinansowanie inwestycji.
- 13.500,00zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące dla ZGK min. na wymianę pomp na suw w Kołakowie.
W ramach PRZENIESIENIA wydatków proponuje się dokonać następujące zmiany:
1. Z wydatków bieżących zabezpieczonych w drogach gminnych na budowę chodników przenosi się 50.000,00zł na zwiększenie planu wydatków inwestycyjnych zadania „Droga Zaścienie – Chruściele” – zgodnie z wnioskiem Komisji.
2. W oświacie w pozostałej działalności w wydatkach bieżących dokonuje się przeniesienia wydatków w ramach realizowanego projektu „Dążąc do edukacji” zabezpieczając tym samym wydatki na składki ZUS.