Warning: include_once(analyticstracking.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /inc2/szkielet.inc.php on line 27

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'analyticstracking.php' for inclusion (include_path='.:/:/usr/local/php53/lib/pear') in /inc2/szkielet.inc.php on line 27

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Menu
Główna treœść strony

Zadania na stanowisku do spraw Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej, Ochrony Informacji Niejawnych

Stanowisko ds. Obronnych, Obrony Cywilnej, Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Informacji Niejawnych


Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Obronnych, Obrony Cywilnej, Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności:
  1. w zakresie Obrony Cywilnej,
    1. planowanie przedsięwzięć Obrony Cywilnej oraz opracowywanie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Gminy,
    2. planowanie i organizacja systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania ludności,
    3. realizowanie zarządzeń i wytycznych Starosty Powiatu Wołomińskiego - Szefa Obrony Cywilnej Powiatu,
    4. planowanie i zaopatrzenie formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki ochrony osobistej i umundurowanie,
    5. branie udziału w szkoleniach, ćwiczeniach i treningach z zakresu obrony cywilnej, organizowanych przez organ nadrzędny oraz organizowanie własnych przedsięwzięć w tym zakresie,
    6. prowadzenie dokumentacji sprzętu obrony cywilnej,
    7. przygotowywanie i sprawdzanie pod względem merytorycznym rozliczeń finansowych dotyczących spraw obrony cywilnej,
    8. planowanie i przeprowadzenie kontroli z zakresu obrony cywilnej,
    9. współpraca z innymi organami administracji rządowej, samorządowej, organami kontroli, organizacjami społecznymi w zakresie obrony cywilnej.

  2. w zakresie Zarządzania Kryzysowego,
    1. opracowanie i bieżące aktualizowanie Planu Zarządzania Kryzysowego Gminy,
    2. prowadzenie obsługi kancelaryjno - biurowej Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
    3. usprawnianie organizacji łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego,
    4. wykonywanie czynności związanych z likwidacją niewypałów znalezionych na terenie Gminy,
    5. współpraca z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wołominie i Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego,
    6. bieżące monitorowanie, planowanie, zapobieganie i usuwanie skutków zagrożeń, w tym zagrożeń terrorystycznych na terenie Gminy,
    7. realizacja zaleceń do Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego,
    8. opracowywanie i przedkładanie Staroście Wołomińskiemu do zatwierdzenia Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego,
    9. organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
    10. realizacja zadań z zakresu infrastruktury krytycznej,wykonywanie działań w zakresie usuwania pożaru lub innego zagrożenia oraz ewakuacji pracowników i osób przebywających w budynku Urzędu;

  3. w zakresie spraw obronnych:
    1. wykonywanie zadań na rzecz obronności kraju, wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy,
    2. współdziałanie w realizacji zadań obronnych z poszczególnymi jednostkami na terenie Gminy,
    3. opracowywanie zasadniczych przedsięwzięć w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych,
    4. opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej,
    5. opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do- akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania Gminy, a także stosownych planów i programów obronnych,
    6. opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia funkcjonowania Gminy na potrzeby obronne,
    7. realizacja przedsięwzięć Wójta związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania, zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
    8. opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas wojny oraz projektu zarządzenia Wójta wprowadzającego w/w regulamin w życie,
    9. opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej,
    10. opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji stałego dyżuru,
    11. analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony,
    12. prowadzenie dokumentacji z zakresu świadczeń osobistych i rzeczowych oraz przesłanie do WBZK MUW corocznych zestawień świadczeń osobistych i rzeczowych wg obowiązujących wzorów i zaleceń,
    13. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy do obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
    14. planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych,
    15. prowadzenie rejestru osób objętych rejestracją wojskową,
    16. przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzania kwalifikacji wojskowej,
    17. prowadzenie egzekucji administracyjnej w stosunku do osób, które nie stawiły się do kwalifikacji wojskowej;

  4. w zakresie spraw przeciwpożarowych i gospodarczych;
    1. prowadzenie rejestru jednostek ochotniczych straży pożarnych,
    2. przygotowywanie dokumentów dotyczących rejestracji ochotniczych straży pożarnych i przekazywanie ich do właściwego Sądu celem rejestracji,
    3. zapewnienie jednostkom ochotniczych straży pożarnych środków na funkcjonowanie oraz zgłaszanie potrzeb do planów finansowych,
    4. przygotowanie i sprawdzanie pod względem merytorycznym rozliczeń finansowych dotyczących spraw przeciwpożarowych, w tym: umów o pracę kierowców ochotniczych straży pożarnych, list płac kierowców ochotniczych straży pożarnych, rachunków gotówkowych na cele ochotniczych straży pożarnych, rozliczanie paliwa dla ochotniczych straży pożarnych,
    5. zapewnienie ochotniczym strażom pożarnym pomieszczeń, środków łączności i alarmowania, urządzeń przeciwpożarowych, odzieży specjalnej i umundurowania, środków transportowych do akcji ratowniczych i gaśniczych,
    6. prowadzenie spraw związanych z remontami remiz OSP,
    7. zapewnienie ubezpieczenia w instytucji ubezpieczeniowej członków OSP,
    8. prowadzenie dokumentacji kart osobowych pojazdów służbowych
    9. nadzór nad stanem technicznym pojazdów służbowych,
    10. terminowe sporządzanie sprawozdań w zakresie zadań własnych i zleconych przez Wójta,
    11. gospodarka środkami transportu,
    12. przygotowywanie i przekazywanie dokumentów do archiwum zakładowego,
    13. inne zadania zlecone przez Wójta, Zastępcę Wójta, Sekretarza lub Skarbnika.

  5. w zakresie ochrony informacji niejawnych należy:
    1. organizowanie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych,
    2. opracowanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie jego realizacji,
    3. prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,
    4. przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających na pisemne polecenie Wójta wobec kandydatów na stanowiska z dostępem do informacji niejawnych,
    5. wydawanie lub odmowa wydania poświadczenia bezpieczeństwa osobom sprawdzanym,
    6. przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających oraz pozostałej dokumentacji,
    7. szkolenie pracowników z zakresu ochrony informacji niejawnych,
    8. kontrolowanie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
    9. przeprowadzanie okresowych kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów zawierających informacje niejawne,
    10. przeprowadzanie działań zmierzających do wyjaśnień okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
    11. bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych,
    12. nadzorowanie przyjmowania, rejestrowania, przechowywania i przekazywania (wysyłania) dokumentów niejawnych,
    13. nadzorowanie wydawania lub udostępniania dokumentów niejawnych osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa,
    14. prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom,
    15. prowadzenie dziennika ewidencyjnego dokumentów niejawnych,
    16. zapewnienie ochrony bezpiecznego stanowiska komputerowego przetwarzającego informacje niejawne o klauzuli.


Wytworzył:brak danych, data: brak danych r., godz. brak danych
Wprowadził:Marek Kaszuba, data: 21.08.2003 r., godz. 14.19
Ostatnia aktualizacja:Adam Klusek, data: 30.09.2019 r., godz. 11.08
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
30.09.2019 r., godz. 11.08Adam KlusekEdycja strony
30.09.2019 r., godz. 10.27Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 10.06Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 10.05Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 10.05Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 10.05Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 10.01Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 10.00Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.56Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.53Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.50Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.48Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.46Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.31Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.29Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.22Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.20Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.15Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.14Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.11Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.10Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.08Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.06Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.05Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.04Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.03Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 09.01Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.58Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.57Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.56Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.55Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.54Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.53Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.53Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.51Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.50Adam KlusekEdycja strony
26.09.2019 r., godz. 08.49Adam KlusekEdycja strony
20.09.2019 r., godz. 09.07Adam KlusekEdycja strony
21.09.2015 r., godz. 14.06Tomasz KostrzewaEdycja strony
10.06.2014 r., godz. 14.20Tomasz KostrzewaEdycja strony
18.03.2010 r., godz. 14.12Tomasz KostrzewaEdycja strony
21.08.2003 r., godz. 14.19Marek KaszubaDodanie strony do BIP.

Strona oglądana: 3291 razy.