Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (D. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy w Dąbrówce uchwala, co następuje ;
§ 1
1. Zwiększa się plan dochodów budżetu gminy o kwotę 2.672.758,00zł, który po zmianach wynosi 22.953.514,26zł
z tego :
a) dochody bieżące 17.190.588,26zł,
b) dochody majątkowe 5.762.926,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
1. Zwiększa się plan wydatków budżetu gminy o kwotę 3.284.599,00zł, który po zmianach wynosi 25.593.387,26zł
z tego :
a) wydatki bieżące 17.390.646,26zł,
b) wydatki majątkowe 8.202.741,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a do niniejszej uchwały.
2. Dokonuje się przeniesienia wydatków, zgodnie z załącznikiem nr 2b do niniejszej uchwały.
3. Zmienia się limity na wieloletnie programy inwestycyjne na lata 2010 - 2012 zgodnie z załącznikiem nr 2c do niniejszej uchwały.
4. Zmienia się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z załącznikiem nr 2d do niniejszej uchwały.
§ 3
1. Ustala się deficyt w wysokości 2.639.873,00zł sfinansowany przychodami pochodzącymi z:
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 1.702.155,00zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 425.718,00zł,
c) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 512.000,00zł
2. Ustala się przychody budżetu w kwocie 4.892.952,00zł, z następujących tytułów;
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 1.869.991,00zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 2.510.961,00zł,
c) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 512.000,00zł
3. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 2253.079,00zł, z następujących tytułów;
a) spłaty otrzymanych kredytów w kwocie 662.500,00zł,
b) spłaty otrzymanych pożyczek w kwocie 1590.579,00zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 4
Zwiększa się:
1. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4.
2. Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5
§ 5
Zwiększa się plan dotacji udzielonych z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 6
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 7
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje w roku budżetowym 2010.
2. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/Wiesław Wincenty Wilkowski
UZASADNIENIE
W uchwale budżetowej dokonuje się następujące zmiany:
ZWIĘKSZA się dochody budżetu gminy na 2010 rok o następujące pozycje:
ZWIĘKSZA się dochody budżetu gminy na 2010 rok o następujące pozycje:
- 3241.927zł – dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach priorytetu VII „Tworzenie i poprawa warunków dla Rozwoju Kapitału Ludzkiego”, działania 7.2 „Infrastruktura służąca edukacji” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 – projektu „Rozbudowa Publicznego Gimnazjum w Dąbrówce wraz z halą sportową”. (Kwota 66.728,00zł to refundacja wydatków poniesionych w latach ubiegłych zaangażowanych w realizację projektu – kwota 3.175.199,00zł – 85% kosztów kwalifikowanych na 2010). W dniu 27 września 2010 roku została podpisana umowa na realizację w/w projektu, kwota dofinansowania ogółem to 6.316.802,26zł.
- 7.900,00zł – dotacja z budżetu Wojewody Mazowieckiego- pomoc społeczna (zadania własne),
- 1.000,00zł - dotacja z budżetu Wojewody Mazowieckiego – pomoc społeczna (zadania własne),
- 500,00zł – dotacja z budżetu Wojewody Mazowieckiego – pomoc społeczna (zadania zlecone),
- 17,00zł – odsetki od nieterminowych wpłat za wieczyste użytkowanie działek,
- 190,00zł – różne dochody pozyskane w strażach,
- 10,00zł – wpływy z tytułu kosztów upomnienia od osób prawnych,
- 14,00zł – pozyskane odsetki z tytułu pozostałych opłat lokalnych,
- 4. 100,00zł - wpływy z różnych dochodów w oświacie (gimnazjum, zespół obsługi szkół i przedszkola samorządowego),
- 5.100,00zł – wpływy z różnych dochodów w pomocy społecznej (refundacja z PUP),
-1.000,00zł – wpływy z tytułu grzywien i kar od osób fizycznych za naruszenie zasad korzystania ze środowiska,
- 1.000,00zł – wpływ darowizny na nagrody dla delegacji dożynkowych za udział w konkursie wieńców.
ZMNIEJSZA się DOCHODY budżetu gminy na 2010 rok o następujące pozycje:
- 140.000,00zł – opłaty za przyłącza wodociągowe od mieszkańców Trojan ( w związku z rozpoczęciem realizacji inwestycji w III kw. br. budowa przyłączy realizowana będzie w roku następnym),
- 300.000,00zł – udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) (korekta planu spowodowana zmianą systemu podatkowego, zmniejszeniem liczby podatników w PIT),
- 150.000,00zł – wpływy z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych (wyraźny spadek zainteresowania kontrahentów w nabywaniu nieruchomości na terenie naszej Gminy nie pozwoli na realizację założonego planu w tej pozycji.
ZWIĘKSZA się wydatki budżetu gminy na 2010 rok o następujące pozycje:
- 7.900,00zł – środki na wypłatę zasiłków stałych i okresowych (zadania własne),
- 1.000,00zł – środki na opłacenie składek na ubezpieczenia zdrowotne (zadania własne),
- 500,00zł – środki na opłacenie składek na ubezpieczenia zdrowotne (zadania zlecone),
-100.000,00zł – na wydatki bieżące w przedszkolu – 20.000,00zł – w związku z utworzeniem dodatkowej grupy przedszkolnej. 80.000,00zł – na opłatę za dzieci uczęszczające do przedszkoli usytuowanych na terenach innych gmin oraz na dotację dla niepublicznego przedszkola w Chajętach.
- 3.175.199,00zł – na realizację projektu „Rozbudowa Publicznego Gimnazjum w Dąbrówce wraz z halą sportową” - stanowiące dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach priorytetu VII „Tworzenie i poprawa warunków dla Rozwoju Kapitału Ludzkiego”, działania 7.2 „Infrastruktura służąca edukacji” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.
W ramach PRZENIESIENIA wydatków proponuje się dokonać następujące zmiany:
1. Z planu wydatków inwestycyjnych w informatyce z zadania „Rozwój dostępu do Internetu w Gminie Dąbrówka dla mieszkańców zagrożonych wykluczeniem cyfrowym” przenosi się kwotę 20.000,00zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące w drogach gminnych.
2. Z planu wydatków inwestycyjnych w gospodarce komunalnej z zadania „Wykonanie projektu oczyszczalni w Czarnowie i wybranego odcinka kanalizacji” przenosi się kwotę 5.000,00zł do zarządzania kryzysowego z przeznaczeniem na umacnianie wału przeciwpowodziowego w Kuligowie.
3. Z planu wydatków inwestycyjnych w gospodarce komunalnej z zadania „Zakup nowobudowanych odcinków sieci kanalizacyjnej” przenosi się kwotę 20.000,00zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące w drogach gminnych 10.000,00zł i 10.000,00zł na wydatki bieżące w strażach.
4. Nazwa zadania inwestycyjnego pn. „Budowa hali sportowej w Dąbrówce” zostaje dostosowana do nazwy wynikającej ze złożonego wniosku i podpisanej umowy na dofinansowanie tj. „Rozbudowa Publicznego Gimnazjum w Dąbrówce wraz z halą sportową” a plan wydatków przeniesiony zostaje ze sportu do oświaty zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową.
5. W oświacie zabezpieczone zostają wydatki na bieżące potrzeby szkół.
6. W planie wydatków dla Zakładu Gospodarki Komunalnej przeniesienia w ramach wydatków bieżących zabezpieczą środki na wypłatę wynagrodzenia dla pracownika powracającego z urlopu wychowawczego.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/Wiesław Wincenty Wilkowski