Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (D. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy w Dąbrówce uchwala, co następuje:
§ 1
1. Zmniejsza się plan dochodów budżetu gminy o kwotę 464.402,93zł, który po zmianach wynosi 27.068.362,62zł
z tego :
a) dochody bieżące 19.345.080,62zł,
b) dochody majątkowe 7.723.282,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Dokonuje się przeniesienia dochodów, zgodnie z załącznikiem nr 1b do niniejszej uchwały
§ 2
1. Zwiększa się plan wydatków budżetu gminy o kwotę 181.829,07zł, który po zmianach wynosi 30.569.668,62zł
z tego :
a) wydatki bieżące 18.919.139,62zł,
b) wydatki majątkowe 11.650.529,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a do niniejszej uchwały.
2. Dokonuje się przeniesienia wydatków, zgodnie z załącznikiem nr 2b do niniejszej uchwały.
§ 3
1. Ustala się deficyt w wysokości 3.501.306,00zł sfinansowany przychodami pochodzącymi z:
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 1.529.508,00zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 1.566.187,00zł,
c) spłaty udzielonych pożyczek w kwocie 195.242,00zł,
d) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 210.369,00zł
2. Ustala się przychody budżetu w kwocie 6.140.264,00zł, z następujących tytułów;
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 3.000.000,00zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 2.734.653,00zł,
c) spłaty udzielonych pożyczek w kwocie 195.242,00zł,
d) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 210.369,00zł
3. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 2.638.958,00zł, z następujących tytułów;
a) spłaty otrzymanych kredytów w kwocie 662.500,00zł,
b) spłaty otrzymanych pożyczek w kwocie 1.976.458,00zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 4
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 5.
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje w roku budżetowym 2011.
2. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
UZASADNIENIE
W uchwale budżetowej dokonuje się następujące zmiany:
ZWIĘKSZYĆ DOCHODY BUDŻETU o następujące pozycje:
- 200.000,00zł – środki na dofinansowanie projektu pn. „Rozbudowa Sali widowiskowej przy GCK w Dąbrówce” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (zgodnie z podpisaną umową),
- 96.829,07zł – środki na dofinansowanie projektu systemowego pn. „Aktywność drogą do sukcesu” realizowanego w ramach PO KL, działanie 7.1 „Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji”, poddziałanie 7.1.1 „Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji poprzez ośrodki pomocy społecznej”,
- 10.000,00zł – wpływy z różnych dochodów w administracji,
- 10.000,00zł – wpływy z różnych dochodów w oświacie,
- 250,00zł – wpływy z tytułu kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym OPS i z innych różnych dochodów,
- 50,00zł – wpływy odsetek z tytułu nieterminowych opłat za wieczyste użytkowanie działek.
ZMNIEJSZYĆ DOCHODY BUDŻETU o następujące pozycje:
- 781.532,00zł – korekta kwoty dofinansowania w realizacji projektu pn. „Rozbudowa Publicznego Gimnazjum w Dąbrówce wraz z halą sportową” (ogółem kwota dofinansowania po korekcie 5.535.269,zł –tj. w 2010 roku – 66.727,00zł i w 2011 roku – 5.468.542,00zł).
W ramach PRZENIESIENIA dochodów proponuje się dokonać następujące zmiany:
1. Środki przyznane z budżetu Samorządu Województwa Mazowieckiego na dofinansowanie zadania „Modernizacja drogi gminnej w m. Małopole” w wysokości 58.000,00zł przenosi się z § 6260 do § 6630 w celu doprowadzenia do zgodności z obowiązującą klasyfikacją budżetową.
ZWIĘKSZYĆ WYDATKI BUDŻETU o następujące pozycje:
- 200.000,00zł – udział środków unijnych na rozbudowę sali widowiskowej przy GCK w Dąbrówce w ramach realizowanego projektu.
- 96.829,07zł – na realizację projektu systemowego „Aktywność drogą do sukcesu” przez OPS,
- 30.000,00zł – z przeznaczeniem na wypłatę ekwiwalentu strażakom biorącym udział w akcjach gaśniczych,
-10.000,00zł –z przeznaczeniem na urządzenie placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Dąbrówce,
- 10.000,00zł – z przeznaczeniem na realizację zadań w ramach Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
ZMNIEJSZYĆ WYDATKI BUDŻETU o następujące pozycje:
- 165.000,00zł – z planu wydatków inwestycyjnych zdjęte zostaje zadanie pn. „Rozwój dostępu do Internetu w Gminie Dąbrówka dla mieszkańców zagrożonych wykluczeniem cyfrowym”. W związku z rezygnacją w realizacji projektu złożonego w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka i przyjęcie innego rozwiązania w zakresie umożliwienia mieszkańcom dostępu do Internetu, zaniechano realizacji powyższego zadania (również w tej pozycji konieczna korekta planu w wieloletniej prognozie finansowej odpowiednio w 2012 – 352.539,00; w 2013 – 33.944,00; w 2014 – 45.939,00).
W ramach PRZENIESIENIA wydatków proponuje się dokonać następujące zmiany:
1. Środki przeznaczone dla PPSP w Wołominie na zakup wysokowydajnej pompy w wysokości 5.000,00zł przenosi się z rozdziału 75404, § 6300 do rozdziału 75410, § 6170 w celu doprowadzenia do zgodności z obowiązującą klasyfikacją budżetową.
2. Z planu wydatków bieżących w sporcie wydziela się kwotę 12.000,00zł i przenosi do wydatków inwestycyjnych z przeznaczeniem na urządzenie placu zabaw w m. Kuligów.
3. Z wydatków bieżących w sporcie kwotę 29.300,00zł przenosi się do działu ochrona zdrowia z przeznaczeniem na realizację zadań w ramach Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
4. Montaż finansowy zadania pn „Rozbudowa Publicznego Gimnazjum w Dąbrówce wraz z halą sportową” zostaje zmieniony i dostosowany do właściwych wielkości źródeł finansowania tego projektu.
Zgodnie z decyzją Zarządu WFOŚiGW w Warszawie, Gminie Dąbrówka umorzone zostały spłaty rat pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych na realizację zadań inwestycyjnych w wysokości 670.227,00zł. W związku z powyższym zmniejszone zostają rozchody budżetu odpowiednio w roku 2011 o kwotę 89.780,00zł i w roku 2012 o kwotę 580.447,00zł.
Do budżetu na 2011 rok przyjęte zostają wolne środki w wysokości 210.369,00zł, stanowiące nadwyżkę środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu.