Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (D. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy w Dąbrówce uchwala, co następuje:
§ 1
1. Zwiększa się plan dochodów budżetu gminy o kwotę 80.215,00zł, który po zmianach wynosi 26.369.084,20zł
z tego :
a) dochody bieżące 20.200.683,30zł,
b) dochody majątkowe 6.168.400,90zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Dokonuje się przeniesienia dochodów, zgodnie z załącznikiem nr 1a do niniejszej uchwały
§ 2
1. Zwiększa się plan wydatków budżetu gminy o kwotę 80.215,00zł, który po zmianach wynosi 29.228.869,42zł
z tego :
a) wydatki bieżące 19.738.043,42zł,
b) wydatki majątkowe 9.490.826,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a do niniejszej uchwały.
2. Dokonuje się przeniesienia wydatków, zgodnie z załącznikiem nr 2b do niniejszej uchwały.
§ 3
1. Ustala się deficyt w wysokości 2.859.785,22zł sfinansowany przychodami pochodzącymi z:
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 1.083.229,22zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 1.566.187,00zł,
c) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 210.369,00zł
2. Ustala się przychody budżetu w kwocie 5.498.743,22zł, z następujących tytułów;
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 2.999.749,22zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 2.093.383,00zł,
c) spłaty udzielonych pożyczek w kwocie 195.242,00zł,
d) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 210.369,00zł
3. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 2.638.958,00zł, z następujących tytułów;
a) spłaty otrzymanych kredytów w kwocie 662.500,00zł,
b) spłaty otrzymanych pożyczek w kwocie 1.976.458,00zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 4
Zwiększa się:
1. Dochody związanie z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
2. Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 5
Zwiększa się plan dotacji udzielonych z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 6
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 7
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje w roku budżetowym 2011.
2. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Przewodnicząca Rady Gminy
/-/ mgr Agnieszka Gryglas
UZASADNIENIE
W uchwale budżetowej dokonuje się następujące zmiany:
ZWIĘKSZYĆ DOCHODY BUDŻETU o następujące pozycje:
- 73.600,00zł – dotacja na usuwanie skutków klęsk żywiołowych (promesa Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji),
- 5.000,00zł – dotacja z budżetu Wojewody Mazowieckiego z zakresu pomocy społecznej (zadania zlecone),
- 3.625,00zł – dotacja z budżetu Wojewody Mazowieckiego z zakresu pomocy społecznej (zadania własne).
ZMNIEJSZYĆ DOCHODY BUDŻETU o następujące pozycje:
2.010,00zł – zmniejszenie kwoty dofinansowania projektu realizowanego przez Przedszkole Samorządowe w Dręszewie w ramach POKL „Dajmy szansę naszym dzieciom”.
ZWIĘKSZYĆ WYDATKI BUDŻETU o następujące pozycje:
- 73.600,00zł – z przeznaczeniem na remont dróg gminnych (zniszczonych przez powódź) w miejscowości Kuligów na ul. Serockiej i w miejscowości Dręszew na ul. Wiejskiej.
- 5.000,00zł – z przeznaczeniem na realizację rządowego programu wspierania osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne,
- 3.625,00zł – z przeznaczeniem na wypłatę dodatków dla pracowników realizujących pracę socjalną w środowisku.
ZMNIEJSZYĆ WYDATKI BUDŻETU o następujące pozycje:
- 2.010,00 zł – korekta planu wydatków zabezpieczonych na realizację projektu „Dajmy szansę naszym dzieciom”.
W ramach PRZENIESIENIA wydatków dokonuje się następujące zmiany:
1. W transporcie w drogach gminnych z wydatków bieżących wydziela się kwotę 80.000,00zł tytułem udziału finansowego Gminy w remoncie drogi powiatowej relacji Czarnów – Stasiopole – Kuligów. Ponadto z wydatków bieżących wydzielony zostaje udział własny Gminy w wysokości 20% wartości zadania tj. 18.400,00zł na remont dróg powodziowych w Kuligowie i Dręszewie.
2. W celu zabezpieczenia wydatków na sfinansowanie zadań w zakresie dowożenia dzieci do szkół (min. dodatkowe kursy, nowe decyzje na dowożenie do szkół specjalnych) kwotę 54.670,00zł przenosi się z zadania inwestycyjnego „Zakup mikrobusu do przewożenia osób niepełnosprawnych” do wydatków bieżących w oświacie z przeznaczeniem na w/w cel.
Przewodnicząca Rady Gminy
/-/ mgr Agnieszka Gryglas