Warning: include_once(analyticstracking.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /inc2/szkielet.inc.php on line 27

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'analyticstracking.php' for inclusion (include_path='.:/:/usr/local/php53/lib/pear') in /inc2/szkielet.inc.php on line 27

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Menu
Główna treœść strony

Uchwała Nr XII/83/2011 Rady Gminy Dąbrówka z dnia 30 grudnia 2011 roku

w sprawie zmiany budżetu Gminy Dąbrówka na 2011 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (D. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy w Dąbrówce uchwala, co następuje:



§ 1

1. Zmniejsza się plan dochodów budżetu gminy o kwotę 1.148.755,11zł, który po zmianach wynosi 25.221.945,09zł
z tego :
a) dochody bieżące 20.264.284,30zł,
b) dochody majątkowe 4.957.660,79zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.


§ 2

1. Zmniejsza się plan wydatków budżetu gminy o kwotę 1.203.106,00zł, który po zmianach wynosi 28.027.379,42zł
z tego :
a) wydatki bieżące 19.645.885,42zł,
b) wydatki majątkowe 8.381.494,00zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a do niniejszej uchwały.

2. Dokonuje się przeniesienia wydatków, zgodnie z załącznikiem nr 2b do niniejszej uchwały.


§ 3

1. Ustala się deficyt w wysokości 2.805.434,33zł sfinansowany przychodami pochodzącymi z:
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 1.082.205,59zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 1.512.859,74zł,
c) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 210.369,00zł

2. Ustala się przychody budżetu w kwocie 5.444.392,33zł, z następujących tytułów;
a) zaciągniętych kredytów w kwocie 3.525.921,59zł,
b) zaciągniętych pożyczek w kwocie 1.512.859,74zł,
c) spłaty udzielonych pożyczek w kwocie 195.242,00zł,
d) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 210.369,00zł

3. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 2.638.958,00zł, z następujących tytułów;
a) spłaty otrzymanych kredytów w kwocie 662.500,00zł,
b) spłaty otrzymanych pożyczek w kwocie 1.976.458,00zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3.


§ 4

Zmniejsza się plan dotacji udzielonych z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.


§ 5

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.


§ 6

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje w roku budżetowym 2011.
2. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.














UZASADNIENIE


W uchwale budżetowej dokonuje się następujące zmiany:

ZWIĘKSZYĆ DOCHODY BUDŻETU o następujące pozycje:
- 66.000,00zł – wpływy uzyskane za wykonanie przyłącza wodociągowego do własnych posesji mieszkańców z miejscowości Trojany, Józefów, Cisie,
- 9.000,00zł – wypływ z czynszów (dodatkowe umowy),
- 20.000,00zł – w administracji wpływy z różnych dochodów, min. refundacja z PUP,
- 5.000,00zł – wpływy z podatku dochodowego od osób prowadzących działalność gospodarczą opodatkowaną w formie karty podatkowej.
- 20.000,00zł – wpływy z podatku od spadków i darowizn,
- 10.020,00zł - odsetki od nieterminowych wpłat podatków lokalnych przez osoby fizyczne, od nieterminowych wpłat opłat lokalnych oraz od podatku opłacanego w formie karty podatkowej,
- 16.000,00zł – opłata (refundacja kosztów) pozyskana tytułem dzieci uczęszczających z terenu innych gmin do przedszkola niepublicznego funkcjonującego na terenie naszej gminy.
- 1 565,00zł – dotacja z budżetu Wojewody Mazowieckiego.

ZMNIEJSZYĆ DOCHODY BUDŻETU o następujące pozycje:
- 73.600,00zł – przyznane środki z MSWiA (promesa na remont dróg w Dręszewie i Kuligowie),
- 1.018.348,00zł – korekta kwoty dofinansowania uzyskanego w ramach PROW. W 2011 uzyskano w ramach refundacji kwotę 918.392,00zł oraz dokonana została korekta kwoty dofinansowania o 40.485,00zł. Ostatecznie Gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 1.896.254,00z, z czego kwota 977.863,00zł zostaje ujęta w budżecie na rok 2012.
- 182.392,11zł – zmniejszenie kwoty dofinansowania zaangażowanej w realizację projektu pn. „Rozbudowa Publicznego Gimnazjum w Dąbrówce wraz z halą sportową” niewykorzystanej w 2011 roku.
- 10.000,00zł – udział Powiatu Wołomińskiego w budowie zagospodarowania centrum miejscowości w Guzowatka,
- 10.000,00zł – korekta kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych,
- 2.000,00zł – dotacja z budżetu Wojewody Mazowieckiego.

ZWIĘKSZYĆ WYDATKI BUDŻETU o następujące pozycje:

- 1.565,00zł – środki na wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych.


ZMNIEJSZYĆ WYDATKI BUDŻETU o następujące pozycje:
- 119 000,00zł – plan wydatków zabezpieczony na wykonanie projektu na budowę sieci wodociągowych w miejscowości Lasków, Ludwinów i Ostrówek. Zadanie nie zostało zrealizowane w 2011 z powodu opóźnienia wynikłego ze strony Firmy, z którą zostały podpisane umowy,
- 7.000,00zł – zakup nowowybudowanych odcinków sieci wodociągowej (z firmą McDonald’s Polska Sp. z o.o. została podpisana umowa na wykup odcinka sieci wodociągowej, niestety sieć nie została wybudowana a zadanie ujęte zostaje w budżecie roku 2012),
- 100.000,00zł – przebudowa drogi gminnej w miejscowości Sokołówek (zadanie nie zostało zrealizowane z powodu przedłużających się procedur dotyczących zakup gruntu na poszerzenie drogi,
- 50.000,00zł – przebudowa drogi w miejscowości Ślężany(Sekundówka) – zadanie ujęte w budżecie roku 2012.

- 10.000,00zł – zagospodarowanie centrum miejscowości w Guzowatce (udział Powiatu Wołomińskiego),
- 73.600,00zł – remont dróg powodziowych w Dręszewie i Kuligowie nie został przeprowadzony z uwagi na brak możliwości zwiększenia dofinansowania ze stromy MSWiA.
- 13.440,00zł – korekta planu po otrzymaniu rozliczenia dotacji stanowiącej udział własny Gminy w realizacji projektu pn. „Przyśpieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego, poprzez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu” ,
- 10.080,00zł – korekta planu po otrzymaniu rozliczenia dotacji stanowiącej udział Gminy w realizacji projektu pn. „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa”,
-50.000,00zł – wykonanie podjazdów dla osób niepełnosprawnych w Ośrodkach Zdrowia w Dąbrówce i Kuligowie – na dofinansowanie w realizacji zadania złożony został wniosek do PRRON za pośrednictwem Powiatu Wołomińskiego, przedłużająca się procedura oceny wniosku i zbyt późna decyzja o przyznaniu dofinansowania, uniemożliwiła jego realizację w br. (zadanie ujęte w budżecie roku 2012),
- 219.754,00zł - korekta planu wydatków zabezpieczonych na zadanie „Rozbudowa Publicznego Gimnazjum w Dąbrowce wraz z halą sportową” (pozostałość planu zostaje ujęta w budżecie na rok 2012).
- 400.000,00zł – zadanie pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Czarnowie i I etapu kanalizacji – dokumentacja projektowa” nie było realizowane w 2011 roku z powodu oprotestowania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego (zadanie ujęte w budżecie roku 2012),
- 39.797,00zł – z powodu nieuprawomocnienia się decyzji zezwalającej na realizację zadania „Montaż oświetlenia ulicznego na odcinku: Dąbrówka – Karpin, Cisie, Marianów) Wykonawca nie miał możliwości jego zrealizowania w roku bieżącym.
- 100.000,00zł – zagospodarowanie centrum Dąbrówki – zadanie ujęte w budżecie roku 2012, jego realizacja uzależniona była od stopnia realizacji budowy hali sportowej.
- 10.000,00zł – korekta planu dotacji dla gminnych instytucji kultury,
- 2.000,00zł – korekta planu wydatków na wypłatę jednorazowych zasiłków losowych dla dzieci i uczniów na cele edukacyjne.



W ramach PRZENIESIENIA wydatków proponuje się dokonać następujące zmiany:
1. Kwotę 18.400,00zł w dziale 600 – transport i łączność przenosi się z usuwania skutków klęsk żywiołowych do wydatków bieżących w drogach gminnych.
2. W oświacie z wydatków bieżących wydziela się min. kwotę 9.739,00zł na zakup studni betowej dla gimnazjum w Dąbrówce oraz 910,00zł na wypłatę stypendiów socjalnych.


Wytworzył:brak danych, data: brak danych r., godz. brak danych
Wprowadził:Tomasz Kostrzewa, data: 02.02.2012 r., godz. 13.13
Ostatnia aktualizacja:Tomasz Kostrzewa, data: 07.03.2012 r., godz. 09.12
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
07.03.2012 r., godz. 09.12Tomasz KostrzewaEdycja strony
02.02.2012 r., godz. 13.13Tomasz KostrzewaDodanie strony

Strona oglądana: 1566 razy.